Welkom bij Je Mondhygiënist!
Hieronder vindt u onze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de behandelovereenkomst(en) tussen Je Mondhygiënist, inclusief onze medewerkers, en u als patiënt (hierna: ‘overeenkomst’). Deze voorwaarden worden aan u of uw wettelijk vertegenwoordiger ter beschikking gesteld voordat de overeenkomst wordt gesloten op onze webiste
Totstandkoming van de overeenkomst:
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat u een afspraak maakt voor de voorgestelde behandeling.
Uitvoering van de overeenkomst:
Je Mondhygiënist zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uitvoeren, in overeenstemming met de Gedrags- en Beroepsregels.
Wij behouden het recht om derden in te schakelen bij de uitvoering van de overeenkomst. We zullen zorgvuldigheid betrachten bij de keuze van deze derden en, indien mogelijk, vooraf overleg plegen met u, met uitzondering van waarnemers en tandtechnici.
Voor gedragingen van deze derden zijn wij niet aansprakelijk. De artikelen 7:404, 7:409 en 7:422 lid 1 Burgerlijk Wetboek zijn niet van toepassing.
U dient ons te allen tijde volledig en waarheidsgetrouw te informeren over de algemene gezondheid van de cliënt/patiënt en omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
Kosten:
De kosten van tandheelkundige en mondhygiëne behandelingen worden in beginsel gedeclareerd volgens de tarieven zoals vastgesteld door de NZA en vastgelegd in de tariefsbeschikking-tandheelkundigezorg. U kunt de tarievenlijst raadplegen op de website van de NZA, waarbij wij een link naar deze tarievenlijst op onze website hebben geplaatst. Techniekkosten worden apart in rekening gebracht. Op verzoek van u of uw verzekeraar verstrekken wij een specificatie van deze kosten. Voor behandelingen met een totaalbedrag van 250 euro of meer verstrekken wij voorafgaand aan de behandeling een prijsopgave (mondeling of schriftelijk).
Annuleren van afspraken:
Afspraken kunnen kosteloos worden verzet tot maximaal 48 uur (weekend- en/of feestdagen niet meegerekend) voor het geplande tijdstip. Bij het niet verschijnen op een afspraak of te late annulering behouden wij ons het recht voor om de volledige kosten voor de geplande tijd en behandeling in rekening te brengen, aangezien andere patiënten niet konden worden behandeld en andere werkzaamheden niet konden worden uitgevoerd.
Declaratie en betaling:
Betalingen van behandelingen verlopen via Infomedics. Indien u in het buitenland woont of om andere redenen niet door Infomedics wordt ondersteund, zullen wij de nota per e-mail verzenden en dient deze binnen de gestelde termijn via bankoverschrijving te worden voldaan. Voor meer informatie over de werkwijze van Infomedics verwijzen wij u naar hun website. www.infomedics.nl
Indien Infomedics wegens betalingsachterstand nota’s niet meer accepteert, behouden wij ons het recht voor om verdere behandeling op te schorten of deze alleen tegen directe betaling uit te voeren.
Aansprakelijkheid:
Onze aansprakelijkheid, zowel voor directe als voor gevolgschade, is beperkt tot het bedrag dat door onze aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt. Als de verzekeraar niet tot uitkering overgaat of de schade niet gedekt is, is onze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag van de factuur. Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid verlopen na één (1) jaar na het schadeveroorzakende feit. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele uitkeringen van uw verzekering.
Klachten:
Indien u een klacht heeft over onze praktijk, kunt u dit in eerste instantie melden per mail aan Rachel Roth en/of Frida de Pleijt. Wij streven ernaar uw klacht binnen korte tijd op te lossen. Als u niet tevreden bent met de geboden oplossing en een officiële klacht wilt indienen, kunt u dit doen via het klachtenformulier van ANT (www.ant-online.nl).
Toepasselijk recht:
Op alle overeenkomsten tussen u en Je Mondhygiënist is het Nederlands recht van toepassing.
Overige bepalingen:
Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar is, blijven de overige bepalingen van kracht.